London: Kew Gardens

Zoals jullie misschien wel weten was ik een aantal dagen terug in London. Ik heb al een shoplog geplaatst, en wilde ook graag een verslagje van de reis maken. Maar aangezien ik best veel foto’s gemaakt heb, leek het me beter om er een paar losse artikelen over te maken. Ik begin met mijn foto’s van Kew Gardens!

ipp

Kew Gardens is een heel groot park, een stuk buiten het centrum van London. Vanaf het metrostation (met dezelfde naam, Kew Gardens) is het een paar minuten lopen naar de ingang van het park. Naast het metrostation zitten een paar winkeltjes, dus daar kan je wat eten en drinken kopen. Eten mag gewoon het park in. 

ipp

Het kost geld om Kew Gardens in te kopen. Als je eenmaal in het park bent, kan je wel overal in. Je hoeft niet los te betalen om de kassen in te mogen. Alleen de Pagode kost extra geld. Voor kinderen onder de achttien is het gratis om naar binnen te gaan. 

Annual season ticket*

£25 by direct debit or £30 by cash/credit card

Adults 
(Gift Aid adult entry)

£12.50
(£13.75)

Children 16 and under (accompanied by an adult)

FREE

Disabled visitors

Essential carers (of wheelchair users)

£12.50

FREE

Registered blind / partially-sighted visitors and essential carers

FREE

Deze tabel staat op de site van Kew Gardens. De prijzen vallen best mee, en het is je geld echt waard! Een seizoensticket is een ticket waarmee je een heel seizoen toegang hebt tot het park.

ipp

ipp

ipp

 

Er zijn een aantal grote kassen in Kew Gardens. De beroemdste kas is die met de waterlelies: Waterlily House. Hierin zitten een aantal hele mooie waterlelies. Deze moet je echt gezien hebben!

ipp

ipp

ipp

ipp

ipp

ipp

ipp

ipp

Temperate House is de grootste kas die bewaard gebleven is. Hij is gebouwd in 1862, en wordt nu gerestaureerd. Hierdoor is hij waarschijnlijk nog tot 2018 gesloten. Erg jammer, maar er is nog een andere oude kas: Palm House Parterre. Deze kas is geopend in 1759, en is nog helemaal heel. De kas zelf ziet er al prachtig uit, en de planten die erin staan ook. Hierboven staan wat foto’s van de bloemen en planten in Palm House Parterre.

ipp

ipp

In Palm House Parterre loop je over een rooster, waaronder een verwarming zit. Mijn vader hoorde iets onder het roosten vandaan komen, dus hij ging kijken wat dat geluid was. Ik kwam ook kijken, en toen bleek dat er een beest (waar ik de naam van ben vergeten) op de verwarming zat!

ipp

ipp

ipp

ipp

ipp

Naast planten kan je in Palm House Parterre ook vissen bekijken. Met een trappetje ga je naar een aantal aquariums met verschillende soorten vissen en zeeplanten. Toen ik er was werden de aquariums net verschoond, dus was de helft leeg. Maar ik heb alsnog leuke dingen gezien! Vooral de laatste vind ik erg grappig: de Upsite-down Jellyfish, oftewel de ondersteboven kwal. Ik dacht eerst dat ze dood waren, aangezien de met z’n allen omgekeerd in de hoek lagen. Maar toen las ik het bordje wat er bij stond, en toen bleek dat ze ondersteboven horen. Heel grappig!

In Kew Gardens in ook nog een nieuwere kas in Kew Gardens. Ik ben hier ook geweest, maar deze vond ik een stuk minder leuk dan de oude kassen. In het park zelf staan ook nog hele mooie bomen, planten en bloemen. Het is zo leuk om in Kew Gardens rond te lopen!

Ik vond het heel erg leuk in Kew Gardens. Het park is erg groot, en er is heel veel te doen en te zien. Zeker leuk om naar toe te gaan als je in London bent!

Liefs, Isabel.

Geef een reactie

